
workshop podcast maken
Podcasts zijn helemaal in. Ben je van plan om er zelf eentje te lanceren, maar weet je niet goed waar te beginnen? Deze workshop zet je op weg.
Podcasten: een populair medium om ideeën te verspreiden
Podcast zijn terug van nooit weggeweest. Al jarenlang vormen ze een vaste pion in de communicatiestrategie van bedrijven. Podcasts zijn bijzonder geschikt om een persoonlijk verhaal te vertellen of je merk te versterken met behulp van een sterk auditief verhaal.
Waarom kiezen voor een podcast?
Met een podcast kan je zonder tekenlimieten een verhaal vertellen. Geen korte socialemediaberichten, wel een diepgaand gesprek over de diensten van jouw bedrijf . Het is een uitstekende manier om je expertise in jouw sector te onderstrepen en meer te vertellen over complexe onderwerpen. Op een podcast kan je ook klanten aan het woord laten, nieuws delen over je sector en experts in je vakgebied interviewen. De mogelijkheden zijn legio!
Wat leer je op deze workshop podcast maken?
Deze workshop is een crashcursus. Je leert alles over de podcastwereld op één dag tijd. Onze expert vertelt je welke types podcasts er zijn, hoe je een goed idee vindt en dat vertaalt naar een goede podcast, welke apparatuur je nodig hebt en hoe die werkt, hoe je audio het best kan opnemen, hoe je de podcast kan monteren en welke platforms je kan gebruiken om je podcast te lanceren. Ook het commercialiseren van je podcast komt aan bod. Op al die vragen en meer krijg je antwoord tijdens de tweedaagse workshop. Je oefent alles ook in met professionele podcastapparatuur. Na deze workshop ben je klaar om zelf een podcast te maken van A tot Z.
FAQs
-
De workshop podcast maken gaat diep in op de materie. Na het volgen van deze workshop, kan je meteen aan de slag met je eigen project. Er valt dus heel wat te leren, en daarom moet je voor deze workshop een volledige dag of twee dagen tijd voorzien.
• Een dag: theorie en een korte oefening
• Twee dagen: theorie en een uitgebreid praktisch gedeelte om tot een concreet, inzetbaar resultaat te komen
-
Aan één sessie kunnen maximaal vijftien werknemers deelnemen. Een kleinere groep geniet de voorkeur, zo is er meer interactie mogelijk.
-
• Podcasts genres, formats en types
• Storytelling voor podcasts
• Nationale en internationale voorbeelden
• Oefening: ontwikkeling eigen podcast idee
• Audio opname do’s en don’ts
• Podcast apparatuur: microfoontypes, smartphone, handheld recorders en podcast studio’s
• Audio montage, bruitage en sonorisatie
• Platformen voor podcasts
• Je podcast op de markt brengen
• Oefening: opname op locatie met handheld recorder en smartphone
• Oefening: praktisch aan de slag met de rodecaster
• Oefening: montage met audition
-
Nee, dit is een éénmalige workshop die één of twee dagen duurt. Er wordt geen opleiding georganiseerd.
-
De deelnemers hebben niets nodig, maar er moet wel een scherm of beamer en een bord aanwezig zijn. Onze workshopgever brengt het podcastmateriaal mee, tegen een meerprijs.
Podcasts zijn een snelgroeiend en populair medium om boodschappen over te brengen, je merkbekendheid te vergroten en je publiek te bereiken. Dat opent de deur naar nieuwe kansen op zakelijk gebied en een directe interactie met je doelgroep. Zo zet je jouw merk in de schijnwerkers en benadruk je je autoriteit in je vakgebied. En dat leidt uiteindelijk tot nieuwe klanten.
Waarom kiezen voor onze workshop podcast maken?
Contacteer ons
-
Contacteer ons -
We geven je graag meer informatie
Wens je meer informatie? Neem contact met ons op en we geven je zo snel mogelijk een antwoord op al je vragen.
Deze workshops vind je misschien ook interessant
seO
Een workshop voor iedereen die meer online resultaten wil boeken. Met SEO scoor je hoger op Google en dat brengt veel extra klanten met zich mee.
E-mail- marketing
Op deze workshop leer je het meeste uit e-mail te halen om bestaande klanten en geïnteresseerden aan je merk te binden.
social media tools
Social media zijn van doorslaggevend belang voor elk type bedrijf. Op deze workshop leer je die media op een originele manier inzetten.