Workshop tools en apps voor Storytelling

We vertellen verhalen op allerhande manieren. In deze workshop leer je de apps en tools te gebruiken om jouw verhaal tot leven te wekken.
Instagram als tool voor storytelling

Voor wie de tools mist om de bedrijfsidentiteit in beeld te vertalen

Storytelling is overal in ons dagelijks leven en ook van onschatbare waarde in de bedrijfswereld. Bij elke vorm van communicatie vertelt je bedrijf een verhaal. Het is belangrijk om dat goed te doen zodat bezoekers en scrollers zich omvormen tot klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op deze workshop leer je werken met tools en apps om je social media en website naar een hoger niveau te tillen.

Wat bedoelen we met storytools en apps?

Dat zijn de programma's, software en apps die je kan gebruiken om verhalen te vertellen. Je leert werken met tools en apps die simpele foto's en eenvoudige tekst omtoveren tot interactieve en interessante communicatiemiddelen. 
Tool en app om audio te bewerken voor storytelling

Wat leer je op een workshop storytools en apps?

Je killer idee is er en je hebt het vertaald naar een geweldig contentplan. Maar hoe maak je nu al die mediaproducten met beperkte tijd, middelen en kennis van veel te moeilijke softwareprogramma’s. We gidsen je doorheen het landschap van apps en storytools. We gaan praktisch aan de slag en maken interactieve kaarten, tijdlijnen, tilt-shiftvideo’s, stop-motionvideo, photo sliders of cinemagraphs en in het bijzonder ook bij AI-tools zoals Stable Diffusion, Midjourney, ChatGPT of HeyGen. Ideaal om je content en communicatie diverser en sterker te maken en zo te scoren op social media en daarbuiten!

FAQs

  • Een workshop storytelling duurt een halve dag of een volledige dag. Dat kies je zelf.

    • Halve dag: theorie en een kort, praktisch gedeelte

    • Volledige dag: theorie en een uitgebreid praktisch gedeelte om de tools en apps te leren gebruiken

  • Aan één sessie kunnen maximaal vijftien werknemers deelnemen. Hoe kleiner de groep, hoe meer ruimte voor individuele interactie.

  • • Belang van storytools binnen (transmedia) storytelling en je storyworld

    • Verschil tussen apps, storytools en software

    • Introductie apps voor foto, video, grafiek, animatie (snapseed, capcut, draw motion, …)

    • Oefening met één of meerdere apps

    • Introductie storytools (Timeline JS, Thinglink, Moovly, Storymap JS, …)

    • Oefening me één of meerdere storytools

    • Introductie AI tools voor foto, video, subtitling, voice over, avatar creation (HeyGen, Chat-GPT, StableDiffusion, …)

    • Oefening met één of meerdere AI tools

    • Een blik op de toekomst van content creation tools

  • Nee, deze workshop wordt enkel als initiatie aangeboden. Er wordt geen meerdaagse opleiding georganiseerd.

  • In de workshop transmedia storytelling leer je om een verhaal te vertellen via verschillende media (audio, foto, video) en welk kanaal het meest geschikt is voor welke boodschap. Op deze workshop leer je werken met apps en tools om die boodschap in elkaar te steken op een originele manier. Je kan storytellen met een tekst of een simpele video, maar er is de dag van vandaag zoveel meer mogelijk. Dat ontdek je op deze workshop.

  • Dat kan zeker. Onze storytellingexpert kan voorafgaand aan de workshop een bedrijfsanalyse uitvoeren om specifiek advies te kunnen geven. Je betaalt daar een adviessupplement voor.

  • De deelnemers hebben een laptop nodig en er moeten een scherm of beamer en een bord aanwezig zijn.

Op onze workshop social media tools leer je social media inzetten als een krachtig marketinginstrument. Door te leren hoe je verschillende tools en software kan gebruiken, content kan plannen en doelgerichter met je doelgroep kan communiceren, optimaliseer je je online aanwezigheid. Dat vergroot je zichtbaarheid op het wereldwijde web en draagt op zijn beurt bij aan de groei van je bedrijf en het bereiken van je marketingdoelen.

Waarom kiezen voor onze workshop social media tools?

Contacteer ons

-

Contacteer ons -

We geven je graag meer informatie

Wens je meer informatie? Neem contact met ons op en we geven je zo snel mogelijk een antwoord op al je vragen.

Deze workshops vind je misschien ook interessant

story-telling

Wie goed verhalen kan vertellen, wint zielen en klanten. Dat leer je op deze workshop.



multimedia story-telling

Hoe vertel je een verhaal en raak je potentiële klanten als bedrijf? En welke kanalen gebruik je daarvoor?



Reclame op sociale media

Sociale media zijn onoverkomelijk. Ze verdienen een prominente plek in je marketingstrategie.