
workshop Storytelling
We vertellen verhalen op allerhande manieren. Via een Instagram-verhaal, een blogpost of een bedrijfspitch via telefoon. Wie goed vertelt, wint klanten.
Storytelling is overal
Storytelling is overal in ons dagelijks leven, van boeiende reclamecampagnes en films tot de verhalen die we delen met vrienden en familie. Ook in de zakelijke wereld is storytelling onmisbaar. Het helpt bedrijven om hun missie, waarden en producten op een meeslepende en gedenkwaardige manier aan hun publiek over te brengen.
Wat bedoelen we met storytelling in de bedrijfswereld?
Storytelling is het strategisch gebruik van verhalen om zakelijke boodschappen en doelen te communiceren aan toekomstige en bestaande klanten. Met die verhalen worden emoties aangesproken om een blijvende impact te creëren. Storytelling wordt ingezet in marketing, branding, interne en externe communicatie. Hoe je storytelling gebruikt, leer je in onze workshop.
Wat leer je op een workshop storytelling
In deze workshop leer je de ins en outs van storytelling. Je zoekt de juiste onderwerpen en bepaalt een frisse invalshoek. Je ontdekt het belang van een sterke premisse voor je verhaal aan de hand van verschillende oefeningen. Je vertaalt dat alles naar een coherent scenario of een doeltreffende tekst en maakt de juiste vormelijke en creatieve keuzes. Op het einde van de rit ben je volledig thuis in de wereld van inciting incidents, plot points en climaxen. Je leert aan de hand van heel veel (internationale) voorbeelden uit de print-, video-, radio- en onlinewereld.
FAQs
-
Een workshop storytelling duurt een halve dag. Een voor- of namiddag, dat kies je zelf.
-
Aan één sessie kunnen maximaal vijftien werknemers deelnemen. Hoe kleiner de groep, hoe meer ruimte voor individuele interactie.
-
• Belang van storytelling
• Onderwerp, invalshoek en premisse
• Oefening premisse
• Sterke ideeën vinden
• Bouwstenen van een sterk verhaal: exposition, inciting incident en plot point, universal connection, emotie vinden, karakters, obstakels, conflict, plot point 2, crisis en staart
• Creatieve diefstal
• Voorbeelden uit binnen- en buitenland
• Valkuilen voor storytelling
• Oefening: van premisse naar verhaal
-
Nee, deze workshop wordt enkel als initiatie aangeboden. Er wordt geen meerdaagse opleiding georganiseerd.
-
Dat kan zeker. Onze storytellingexpert kan voorafgaand aan de workshop een bedrijfsanalyse uitvoeren om specifiek advies te kunnen geven. Je betaalt daar een adviessupplement voor.
-
De deelnemers hebben niets nodig, maar er moeten wel een scherm of beamer en een bord aanwezig zijn.
Een workshop storytelling onthult de kracht van overtuigende verhalen en stelt je in staat om een diepere emotionele connectie met je doelgroep op te bouwen. Een duidelijk merkverhaal onderscheidt je bedrijf van de concurrentie en bouwt vertrouwen op bij bestaande en nieuwe klanten. Zo stimuleer je de groei van je onderneming.
Waarom kiezen voor onze workshop storytelling?
Contacteer ons
-
Contacteer ons -
We geven je graag meer informatie
Wens je meer informatie? Neem contact met ons op en we geven je zo snel mogelijk een antwoord op al je vragen.
Deze workshops vind je misschien ook interessant
multimediastory-telling
Hoe vertel je een verhaal en raak je potentiële klanten als bedrijf? En welke kanalen gebruik je daarvoor?
video-marketing op gsm
Op deze workshop leer je hoe je videoreportages kan maken met niets meer dan je smartphone. Zo blaas je je socials op!
Reclame op sociale media
Sociale media zijn onoverkomelijk. Ze verdienen een prominente plek in je marketingstrategie.