
workshop Transmedia Storytelling
We vertellen verhalen op allerhande manieren. Via een Instagram-verhaal, een blogpost of een bedrijfspitch via telefoon. Wie goed vertelt, wint klanten.
Voor wie de basis storytelling al beet heeft
Storytelling is overal in ons dagelijks leven en ook van onschatbare waarde in de bedrijfswereld. Vertelt je bedrijf op een doeltreffende manier verhalen aan je doelpubliek, maar wil je dat via meer kanalen beginnen te doen? Dan ben je bij deze workshop aan het juiste adres.
Wat bedoelen we met transmedia storytelling?
Storytelling is het strategisch gebruik van verhalen om de emoties van toekomstige en bestaande klanten aan te spreken. Storytelling wordt ingezet in marketing, branding, interne en externe communicatie. Hoe je dat aanpakt, leer je in onze workshop storytelling. In deze workshop transmedia storytelling draait het om hoe je verhalen vertelt via verschillende media en kanalen. Wil je nieuwe media inschakelen, maar weet je niet goed hoe je dat moet aanpakken? Of vind je de juiste manier niet om je bedrijfsidentiteit te vertalen in audio-, foto- en videoformaat? Dan komt onze workshop als geroepen.
Wat leer je op een workshop storytelling
Een sterk verhaal blijft de basis van alles. In deze workshop leer je de bouwstenen kennen van transmedia storytelling. Hoe vertel je deelverhalen van een groter verhaal, op diverse kanalen in tekst, video of audio? Welke formats werken het best op welk kanaal? En hoe je dit zonder dat je de hele week bezig bent met enkel contentcreatie? Als kers op de taart zoomen we in op publieksparticipatie. Hoe kan je de ontvanger deel laten uitmaken van je verhaal? Heel wat vragen die we concreet gaan invullen met direct inzetbare tips en het maken van een storyworld!
FAQs
-
Een workshop storytelling duurt een halve dag. Een voor- of namiddag, dat kies je zelf.
-
Aan één sessie kunnen maximaal vijftien werknemers deelnemen. Hoe kleiner de groep, hoe meer ruimte voor individuele interactie.
-
• Wat is transmedia storytelling
• Verschil tussen multimedia, crossmedia en transmedia
• Transmedia breakdown: deelverhalen (en hoe bepaal je ze), platformen (en hun kenmerken), mediatypes (en hoe te gebruiken), formats (en hoe ontwikkel je ze) en relaties tussen verhalen
• Publieksparticipatie (moeilijkheden en oplossingen)
• Storyworld
• Oefening: storyworld
• Voorbeelden uit binnen- en buitenland
• Valkuilen voor transmedia storytelling
• Oefening: voorstelling storyworld
-
Nee, deze workshop wordt enkel als initiatie aangeboden. Er wordt geen meerdaagse opleiding georganiseerd.
-
Deze workshop kan je als een vervolg zien op de basisworkshop storytelling. In die workshop leer je hoe je als bedrijf verhalen vertelt en zo klanten lokt. In de workshop transmedia storytelling leer je hoe je een coherent verhaal vertelt over verschillende kanalen en media heen.
-
Dat kan zeker. Onze storytellingexpert kan voorafgaand aan de workshop een bedrijfsanalyse uitvoeren om specifiek advies te kunnen geven. Je betaalt daar een adviessupplement voor.
-
De deelnemers hebben niets nodig, maar er moeten wel een scherm of beamer en een bord aanwezig zijn.
Een workshop transmedia storytelling is een strategische zet voor je bedrijf. Je leert hoe je je merkverhaal over verschillende mediaplatforms kan verspreiden om een naadloze, meeslepende ervaring voor je doelgroep te creëren. Door je content aan te passen aan de sterktes van verschillende kanalen, versterk je je boodschap. En dat trekt klanten.
Waarom kiezen voor onze workshop transmedia storytelling?
Contacteer ons
-
Contacteer ons -
We geven je graag meer informatie
Wens je meer informatie? Neem contact met ons op en we geven je zo snel mogelijk een antwoord op al je vragen.
Deze workshops vind je misschien ook interessant
story-telling
Wie goed verhalen kan vertellen, wint zielen en klanten. Dat leer je op deze workshop.
E-mail- marketing
Op deze workshop leer je het meeste uit e-mail te halen om bestaande klanten en geïnteresseerden aan je merk te binden.
Reclame op sociale media
Sociale media zijn onoverkomelijk. Ze verdienen een prominente plek in je marketingstrategie.